10% på udvalgte kategorier
10% på udvalgte kategorier
kopiér koden:
VNV18187
00
Tim.
00
Min.
00
Sek.
Sikr dig din kupon

Forretningsbetingelser

Forretningsbetingelser

FORRETNINGSBETINGELSER

1.     Gyldighed

Nærværende salgs- og leveringsbetingelser er gældende for alle aftaler indgået via hjemmesiden www.pinkorblue.dk, medmindre andet aftales skriftligt. Aftalerne indgås med selskabet:

CVR nummer: 34565244

babymarkt.de GmbH (Bemærk: GmbH er en tysk virksomhedsbeskrivelse som i Danmarkt omtrent svarer til ApS)

Handelsregisternr. HRB 18909

Suttner-Nobel-Alle 4 

44803 Bochum

Tyskland

Etableret: Moderselskabet i 2003  og den danske webshop i 2012

Email: info@pinkorblue.dk

Tlf.: 82 56 80 73

Køber er enhver fysisk person, som indgår køb, der ikke er af erhvervsmæssig karakter (videresalg). Firma er en fysisk eller juridisk person eller retskraftig personselskab, som handler indenfor sit erhverv.

2.     Priser, forsendelsesomkostninger, leveringsbetingelser

Vi sender kun inden for Danmark, eksklusiv Færøerne og Grønland. Alle priser på hjemmesiden er i DKK og inkl. moms. Priserne er dagspriser. Priserne er ekskl. leveringsomkostninger og ekskl. kortgebyrer. Leveringstiden er 3-5 hverdage og gælder fra modtagelse af forsendelsesbekræftelsen, med mindre andet er angivet i ordrebekræftelsen. Vi opkræver ikke gebyrer for de forskellige betalingsmetoder.

Der bliver ikke opkrævet yderligere moms eller udgifter fra vores side.

Vi beregner vore forsendelsesomkostninger som følger:

Forsendelsesomkostningerne ved bestillinger til et udleveringssted (posthus, pakkeshop, mm) = 49 kr. For bestillinger med en vareværdi over 500 kr. er forsendelsen gratis. For hjemmelevering debiterer vi 69 kr. uanset vareværdien.

Hvis der er synlige skader på emballagen, f.eks. et hul i kassen, skal du nægte at modtage pakken. PostNord returnerer herefter pakken til depotet og informerer afsenderen om klagen. Åbner du pakken og opdager, at  pakkens indhold er beskadiget, bør du kontakte os omgående. Du kan skrive til os på info@pinkorblue.dk og medsende ordrenummer og billeder både af emballagen og skaden.

Derudover informerer vi på vores internetside og under bestillingsprocessen om forsendelsesomkostningerne. Skulle vi ikke have alle bestilte varer på lager, tillader vi os i visse tilfælde at sende de varer, der er på lager, på vores regning såfremt dette kan anses som rimeligt overfor kunden. Er varen ikke på lager, fordi producenten uden Babymarkt.de GmbHs skyld er forsinket med leverancen, kan pinkorblue.dk træde tilbage fra aftalen. I dette tilfælde vil pinkorblue.dk omgående sætte sig i forbindelse med kunden og evt. foreslå et alternativt produkt. Er der ikke noget alternativ, eller ønsker kunden ikke et andet produkt i stedet, vil pinkorblue.dk selvfølgelig erstatte eventuelle ydelser fra kundens side.

3.     Kontraktens indgåelse, kontraktens sprog

De viste varer og de angivne priser udgør ikke et bindende tilbud, men udgør alene opfordring til kunderne om at afgive bindende tilbud. Du afgiver et bindende tilbud om at købe den/de pågældende vare(r), når du trykker ”Send ordre”. Indtil da kan du frit ændre eller slette din bestilling. Når du har afgivet et bindende tilbud, har pinkorblue.dk syv hverdage til at acceptere dit tilbud. Accept kan ske enten ved levering af varen eller ved fremsendelse af skriftlig accept via den opgivne e-mailadresse. Umiddelbart efter afgivelse af bindende tilbud, vil du modtage en foreløbig ordrebekræftelse fra pinkorblue.dk. Ordrebekræftelsen udgør ikke en accept af tilbuddet, men er alene en bekræftelse på, at tilbuddet er modtaget. Når du handler med pinkorblue.dk indgås aftaler på følgende sprog: dansk. Vi indgår kun aftaler med personer over 18 år uden værge.

Hvis du ønsker, at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail tilinfo@pinkorblue.dk .

Vær opmærksom på, at vi kun kan sælge artikler i mængder til privat brug.

Tillægsartikler

Hvis pinkorblue.dk tilbyder tillægsprodukter i forbindelse med køb af et bestemt produkt, forudsættes det at kunden ikke gør brug af sin fortrydelsesret. Indtil fortrydelsesfristen er udløbet, ejer pinkorblue.dk tillægsproduktet, som i tilfælde af fortrydelse skal sendes med tilbage.

4.     Mulighed for at gemme og/eller at få indsigt i kontrakten

Du kan som kunde læse om vores forretningsbetingelser på vores hjemmesidehttps://www.pinkorblue.dk/Forretningsbetingelser/ .

Du har desuden mulighed for at printe eller gemme forretningsbetingelserne, idet du benytter den ønskede funktion i din internetbrowser. Du kan også hente dokumentet som PDF og gemme. For at åbne PDF-dokumentet, har du brug for det gratis program Adobe Reader (http://get.adobe.com/dk/reader/ ) eller andre lignende programmer, som gør brug af PDF formatet.

Du kan desuden gemme oplysningerne omkring din bestilling, ved at hente forretningsbetingelserne og gemme resuméet af oplysningerne når bestillingen er afsluttet på den sidste side ved hjælp af browserfunktionen. Du kan også afvente den automatiske ordrebekræftelsen, som vi sender efter at have modtaget din ordre. Ordrebekræftelsen indeholder en oversigt over, hvad du har bestilt og vores forretningsbetingelser, der kan printes og gemmes på computeren.

5.     Betalingsbetingelser og faktura per mail

a.     Betaling

Hvordan du vil betale bestemmer du ved hver enkelt bestilling. Du kan vælge mellem Klarna kortbetaling (Visa, American Express og Mastercard), Klarna Faktura, Klarna Direktbetaling, PayPal, bankoverførsel (forudbetaling) og betaling via Diners/Discover. Babymarkt.de GmbH har ret til at udelukke bestemte betalingsmetoder i visse tilfælde. Det er ikke muligt at betale med rede penge eller checks.

Fra vores side af tages der ikke gebyr ved betaling på pinkorblue.dk

Ved betaling med kreditkort hæves beløbet først på dit kort, når varerne sendes fra pinkorblue.dk. OBS. Grundet systemskifte kan der i øjeblikket og midlertidigt forekomme nogle forsinkelser i forsendelsen. På grund af tekniske processer kan det derfor også ske, at din betaling bliver fratrukket din konto inden varerne er færdigpakket. Vi kender til denne tekniske vanskelighed og arbejder på en løsning. Ved spørgsmål hertil kan kundeservice kontaktes på info@pinkorblue.dk eller telefonisk på 80705752. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Ved betaling med PayPal hæves beløbet først, når varerne sendes fra pinkorblue.dk, det er kun en autorisering til at hæve beløbet, der sker ved modtagelsen af bestillingen.

Ved bankoverførsel (forudbetaling) bedes du overføre det fulde beløb og angive ordrenummeret i referencefeltet inden 7 dage efter din bestilling. Produkterne er indtil da reserveret til dig. Vi beder dig have forståelse for at vi desværre må annullere din ordre, hvis vi efter 7 dage ikke har modtaget beløbet på vores konto. Du må regne med, at det tager 2-3 hverdage fra du laver overførslen, til beløbet kan ses på vores konto. Obs! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs hvorfor her

Du modtager vores kampagnekuponer til pinkorblue.dk onlineshoppen som en del af vores reklamekampagner og som en del af deltagelse i pinkorblue.dk bonusprogrammet babypoints. Dette gøres fx via e-mail eller i form af en kupon. Der kan kun indløses én kampagnekupon pr. ordre. Kampagnekuponer udbetales ikke kontant. En kampagnekupon kan ikke kombineres med en anden kampagne. Kampagnekuponer modregnes kun i varens værdi, men ikke i fragtomkostninger eller andre tillæg. Gyldigheden af vores aktionskuponer kan være begrænset til visse produkter, producenter, mærker eller serier. 

Aktionskuponer og babypoints kan ikke indløses til køb af varer, der er underlagt faste bogpriser, gavekort, medicinske produkter eller til køb af modermælkserstatning. Ligeledes kan der ikke optjenes babypoints for køb af varer, der er underlagt faste bogpriser, gavekort, medicinske produkter eller modermælkserstatning. 

Det er ikke muligt at indløse kuponer, hvis de er udløbet, eller efter du har afsluttet og afsendt din bestilling. Ved annullerede bestillinger modtager du ikke en ny kupon. Ved returnerede varer debiterer vi kun det indbetalte beløb, ikke værdikuponens værdi. Har du indløst en værdikupon og gør brug af fortrydelsesretten for enkelte produkter i din bestilling, forbeholder vi os retten til at annullere værdikuponen hvis mindstebestillingsværdien, angivet på værdikuponen eller i dennesbetingelser, derved underskrides

Uafhængigt af den valgte betalingsmetode modtager du med forsendelsesbekræftelsen din faktura per mail. Ordrebekræftelsen er ikke regningen.

b.     Faktura per mail

Du modtager fakturaen per mail. Vi sender ikke regninger med posten. Yderligere informationer angående betalingsmetoderne kan du læse her i vores forretningsbetingelser.

6.     Fortrydelsesret

Forbrugere har 14 dages fortrydelsesret.

Oplysninger om fortrydelsesretten

Fortrydelsesret

Som kunde har du ret til at annullere din ordre uden begrundelse inden for 14 dage. Fristen er på 14 dage fra den dag, du eller personen, der står som modtager af varen/varerne, har modtaget den sidste vare i din bestilling. For at benytte dig af fortrydelsesretten, skal du utvetydigt informere os om din beslutning. Dette skal ske til:

Babymarkt.de GmbH, Suttner-Nobel-Allee 4, D – 44803 Bochum, Tyskland, Telefon 82 56 80 73, Mailadresse:info@pinkorblue.dk

Vi anbefaler at informere os i skriftlig form, da denne form betyder den største sikkerhed med hensyn til dokumentation.

Du kan benytte fortrydelsesformularen, der medfølger ordrebekræftelsen, dette er dog ikke pligt.

Når vi har modtaget din annullering, modtager du en bekræftelse per mail.

Det er nok, hvis du sender dit skriftlige ønske om annullering inden fristen udløber.

Vær opmærksom på at varen skal sendes til følgende adresse:

Baby Markt c/o postnord Logistics Lübeck

Postboks 700

DK 0918 Københavns Pakkecenter

 Her samles returpakkerne og posten fragter pakkerne videre til vores hovedlager i Dortmund. Send altid returvarer som pakke med trackingnummer, idet du/vi ellers ikke kan følge pakken og fordi du ellers ikke kan gøre erstatningskrav gældene overfor posten, hvis returforsendelsen skulle gå tabt. 

Ikke alle pakketjenester leverer til postbokse. Vælger du således at sende returpakken med en anden pakketjeneste end PostNord, så afklar først, om firmaet leverer til pakkebokse.

Fortrydelsesrettens følger

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os under din oprindelige bestilling, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig under den oprindelige bestilling, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Din ordre skal sendes retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.


Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

I følgende tilfælde gælder fortrydelsesretten ikke:

-         skrædersyede produkter, som er produceret specielt efter kundens ønsker, varer, der hurtigt bliver fordærvede eller hvor ”mindst holdbar til og med” datoen er overskredet,

-         ved varer, der af sundhedsmæssige eller hygiejniske årsager ikke er egnet til videresalg, hvis forseglingen er brudt

-         hvis varen efter levering blev blandet sammen med andre varer

-         hvis du bryder plomberingen på lyd- og billedoptagelser eller på computersoftware.

Fortrydelsesformular

(Hvis du ønsker at fortryde dit køb, kan du udfylde denne formular og sende den til os, eller blot sende os en email eller ringe over hotlinen indenfor åbnigstiderne.)

Til babymarkt.de GmbH, Suttner-Nobel-Alle 4, 44803 Bochum, Telefonnummer: 82 56 80 73, E-Mail:info@pinkorblue.dk .

 Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)

Bestilt den (*)/modtaget den(*)

Forbrugers navn

Forbrugerens adresse

Underskrift (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Dato

______________________

(*) Det ikke relevante udstreges.

7.     Garanti

Når du handler på www.pinkorblue.dk har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen ombyttet eller repareret, pengene tilbage eller afslag i prisen afhængig af den konkrete situation. Det er en betingelse, at reklamationen er berettiget, og at skaden ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af varen eller anden skadeforvoldende adfærd. Der skal reklameres inden rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Kontakt os altid, inden du sender en vare retur, idet vi behandler de fleste sager ved hjælp af et returlabel system. det er kun efter aftale, at kunden selv lægger ud for returfragten.Vi refunderer i så fald rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, hvis reklamationen er berettiget. Bemærk – vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. Husk altid at sende varen tilbage i forsvarlig emballage og at få en kvittering for afsendelse, således at vi kan tilbagebetale dine rimelige fragtomkostninger. Med henblik på at sikre hurtig ekspedition beder vi dig venligst kontakte kundeservice, inden du returnerer varen. Ved reklamationer hvor varen skal retur til os, skal vi have varen retur først, så reklamationsafdelingen kan vurdere sagen og kigge på varen. Vi kan spledes ikke sende en erstaningsvare afsted, inden vi har fået reklamationspakken retur. Hvis en pakke skal retur i forbindelse med en reklamation, så sender vi et gratis returlabel, som kan printes ud og sættes på pakken, så den kan blive sendt retur fra nærmeste posthus. Vi henter ikke selv varerne. Hvis du ønsker at reklamere en vare, skal det sendes til os på vores adresse:

Baby Markt c/o postnord Logistics Lübeck

Postboks 700

DK 0918 Københavns Pakkecenter

8.     Ejendomsforhold

Varen forbliver Babymarkt.de GmbHs ejendom indtil den er betalt. Indtil da, er det ikke tilladt at pantsætte, forarbejde eller ændre på varen uden tilladelse fra vores side.

Nærværende salgs- og leveringsbetingelser er gældende fra 30. juni 2014.

 

9. Ansvarsfraskrivelse

Vi gør alt for at onlineshoppen altid er oppe at køre og at alle artikler, der er vist, er tilgængelige på bestillingstidspunktet. Onlineshoppen kan indeholde typografiske fejl eller forkert prissætning og i sjældne tilfælde kan der være fejl på lagerbestanden. Vi forbeholder os ret til, at rette eventuelle fejl eller slåfejl, herunder også efter at en ordre er blevet afgivet og du har modtaget en automatisk bestillingsbekræftelse. Hvis det er åbenlyst at der er tale om en fejl, forbeholder vi os således ret til at annulere ordren. På grund af farveindstillingerne på din computer eller forskellig belysningen af artikelbilledet kan farverne på de viste elementer afvige fra de faktiske farver. Vi kan ikke holdes ansvarlig for en sådan uoverensstemmelse og vi beklager en eventuel ulejlighed.


10. Databeskyttelse

Databeskyttelse og sikkerhed.

Alle personlige oplysninger bliver behandlet fortroligt hos Babymarkt.de. Vores praksis ved beskyttelse af personlige oplysninger er i overenstemmelse med den danske lov om behandling af personoplysninger (persondataloven) og bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af eller adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr (cookiebekendtgørelsen).

Under følgende link oplyser vi nærmere om samtlige detaljer i beskyttelsen af personlige oplysninger i vores virksomhed: 

https://www.pinkorblue.dk/databeskyttelse/

 

11. ONLINE DISPUTE RESOLUTION (online klagesøgning) 

Den 15.02.2016 blev et fælles europæisk klageportal sat igang, som giver virksomheder og forbrugere mulighed for at løse uenigheder uden at parterne skal gå i rette. . 

https://ec.europa.eu/consumers/odr/

BEMÆRK:  Denne platform er IKKE egnet til almindelige kundeservice-spørgsmål (reklamationer, fortrydelse, produktinfo, mm) - så kontakt altid vores kundeservice med dine spørgsmål i første omgang.